lördag 13 mars 2010

Finaluppladdning

Schlagerfinalslördag. Delvis är det ett partaj i sig, men annars är det också lite av ett firande att jag efter idag kommer att vara betydligt friare att göra vad som faller mig in på lördagarna. Fast det är ju på sitt sätt kul med melodifestival, och annars hade jag naturligtvis inte suttit och glott här varenda lördagskväll.

Hur som helst laddar jag nu med flätor i håret och falukorv på tallriken och med nyutskriven tabell att fylla i om jag orkar. Visst kommer det att bli en mysig kväll, trots att jag vet att jag kommer att bli irriterad vid någon tidpunkt. Troligtvis infaller det ögonblicket när klockan närmar sig 22:00. Jag funderar på om jag ska liveblogga, bara för att det ska märkas om jag har rätt eller inte. Och lite för att jag inte ska somna en gång till. Det är ju faktiskt final idag, och då får man baske mig försöka vara lite koncentrerad!