fredag 12 mars 2010

Bilder av mars

De som känner mig vet att jag är en person som i vissa sammanhang pratar utan uppehåll, hur lite jag än har att säga, samtidigt som jag i andra sammanhang envist tiger, hur mycket jag än har att säga. Bloggande får väl sägas höra till de förstnämnda sammanhangen.

Så atte ...

Idag tog jag med kameran på promenad i solskenet, och dokumenterade såväl kvarvarande vinter som tecken på vår. Och dessutom lite fluff.

Glömde dessvärre ta med den där tändsticksasken för storleksjämförelser. Eller om jag snarare borde ha haft en personbil i det här fallet.

Lite av isen på närmare håll.

Sälgen nedanför mitt fönster har sett ut att blomma ett bra tag nu, men inte förrän idag kom jag ihåg att titta efter på närmare håll, så då fick jag se den underifrån också. Fascinerande.

Videkissar i all ära, men med fluff menade jag den här gången en pratglad katt som satt på sin trappa och gärna tog emot lite sällskap i väntan på att bli insläppt.