tisdag 2 februari 2010

När man slipper skotta, så ...

Nio män håller på med att skotta taket på sporthallen mittemot. Tre av dem var igång redan igår och nu har de skottat ihärdigt åtminstone sedan jag först tittade ut vid åttatiden i morse. Ändå är de fortfarande bara på den första halvan av taket än. Det ser tungt ut, och med tanke på att det snart kommer att börja snöa igen så antar jag att det känns så också. Men från mitt perspektiv är det mest ett intressant skådespel som jag kan ägna mig åt när det inte passerar några bussar att titta på.

Att trafiken och transporter överhuvudtaget drabbas av den sämsta sortens vinterväglag är förstås trist och drygt, men annars går jag mest och förundras över att redan min tredje vinter i Göteborg få uppleva riktig vinter på Västkusten. Och det är så underbart uppiggande ljust!