lördag 27 februari 2010

Melodifestivalen 2010 enligt Flinn, del 4

Så himla typiskt att kanske 80 % av det jag vill se på tv under året visas just i februari, som dessutom är kortast av alla månader. Det är inte utan att jag blir lite trött.

Nu gick jag ut stenhårt, bestämde mig för att följa curling och därefter längdskidor på datorn med ena ögat och melodifestival på tv med det andra ögat och båda öronen. Efter tio minuter sov jag gott och missade därför hälften av melodifestivalslåtarna. Jag är osäker på om det säger mest om min förmåga till delad uppmärksamhet eller årets melodifestival. Men det underlättade i alla fall något att det inte blev någon elfte omgång i curlingen och att skidloppet är långt och räcker ett tag till.

Den enda låt jag missade både första gången och i snabbgenomgången var Anna Bergendahls, så jag får väl också säga att det var tur att hon gick till final, så att jag fick en chans till att höra den. Och Peter Jöback, ja, ska det bli slutvinnaren i år, eller?

Vidare kan vi exempelvis spekulera i om det säger mest om min mentala ålder eller årets melodifestival att det jag gillade bäst i kväll var Lill-Babs, Svante Thuresson och gänget.

Nejdå, jag är inte gammal. Speciellt inte i jämförelse med melodifestivalen. Men okej, vi kanske är lika trötta just idag då.