fredag 19 februari 2010

Med OS som sällskap lite till

Det pratas om att folk eventuellt skulle vara "sjuka" och hemma från jobbet mer under OS än annars, men jag vet minsann sådana som är sjuka på riktigt och hemma, och som inte tittar på OS ändå!

Just det här sjukdomsfallet påverkar nu också mig på så vis att jag är hemma mer än jag nog annars skulle ha varit, vilket är orsaken till att jag trots allt ser nästan lika mycket på OS som jag brukar.

Dessutom snöar det, om någon skulle ha missat det. Och blåser, vilket är betydligt värre. När det snöar mycket och fort, fort på tvären vill inte ens jag gå på promenad, så jag sitter inne och känner mig isolerad. Inte uttråkad, för det finns ju alltid saker att göra, men med mycket energi och brist på social stimulans.

Hade det inte varit för att det luktar så illa i trapphuset hade det varit perfekt att ta en inomhuspromenad i det stora huset med sina långa loftgångar. Men det är fint att det åtminstone går att vara social på nätet. Synd bara att det är fredagskväll så att alla andra har bättre saker för sig än att hänga vid datorn.

Det är då det är helt perfekt att det är OS!