måndag 8 februari 2010

Geniala teorier del 2: Sambandet mellan väder och dejtresultat

En annan teori jag ett tag roade mig med, och som jag fick drygt en handfull exempel att grunda slutsatsen på, är att dejter har bättre förutsättningar att bli lyckade ju sämre vädret är.

Redan från början hade jag svårt att få teorin att bli riktigt heltäckande, eller ens någorlunda trovärdig, med tanke på att anomalierna var relativt många. Jag lappade hjälpligt ihop den genom att komplettera med att regeln bara gällde för förstadejter.

Men sedan kom den där dagen för ett år sedan, när det var vinter och dejtlågsäsong, svårt att hitta på bra aktiviteter när man inte kunde vara ute och allt sådant där. Och solen sken.

Efter det fanns ingen annan utväg än att förkasta hela den (inte så) geniala teorin.

Nåväl, det är ju bara att hitta på några nya i stället.