lördag 6 februari 2010

Bästa sortens februarilördag

Det var inte bara jag som hade väntat hela veckan på trevligt promenadväder, misstänker jag, för det var mycket folk ute och luftade sig i soldiset idag. Jag tog en liten tur på Härlanda tjärn och i skogen omkring. Att gå på en frusen sjö tycker jag aldrig känns särskilt mycket när det är så mycket snö att det lika gärna kunde ha varit en åker, men jag tycker allt att det är lite häftigt att folk åker skidor på sjöar här. Det hade jag inte ens sett som en möjlighet före den här vintern.



Där det inte var folk hade det ändå nyss varit det. Jag hittade till exempel en rykande lägerplats ute i skogen.

Nu börjar det bli dags att leta fram något glittrigt och ladda inför starten av en ny schlagersäsong. Än så länge har jag noll koll på allt och är inte direkt upplagd för att vika sex lördagar för tv-kvällar, men samtidigt vill jag inte precis missa det heller, så jag får väl läsa på lite och se om jag hittar de rätta förväntningarna.