måndag 1 februari 2010

Å andra sidan ...

När jag läser statusuppdateringar som "har haft 30 års kalas i helgen" på Facebook måste jag snabbt som attan distrahera mig själv med något annat för att inte tvångsmässigt kommentera och fråga vederbörande om det är för att slippa ha kalas de kommande 30 åren eller för att ta igen förlorade tidigare kalas, och för all del hur man hinner och orkar med 30 års samlade kalas på en enda helg.*

Men det är klart att jag inte påpekar sådant för ett fan av särskrivningar. (Jag förstår ju vad som menas, eller hur? Säger jag sarkastiskt. För sanningen är ju att det krävs en onödigt stor ansträngning från min sida för att tolka det skrivna och att det gör mig så okoncentrerad att det ursprungliga budskapet lätt glöms bort. Och det är inte god kommunikation, enligt min mening.) Jaja, jag kan ju alltid blogga av mig om det i alla fall.


*Jag antar alltså att det i själva verket är "30-årskalas" som åsyftas i sådana fall. Men jag kan förstås ha fel, och då tar jag tillbaka alltihop.