onsdag 9 december 2009

Lockuppföljning igen

Okej. Tydligen fattade jag fel beslut när jag skulle skicka in min andra omgång lock. Nu har jag nämligen fått ett spel, men det var mitt andrahandsval. Jag tolkar det som att det första brevet (eller spelet!) försvann någonstans på vägen och att det som kom nu var belöningen för min andra samling.

Så resultatet av allt samlande blev att jag fick ett spel jag inte är så värst intresserad av till en spelkonsol jag inte har. Dessutom får jag betala för frakten. Men det kunde ju bli en utmärkt julklapp till någon spelglad karl i min närhet! Jo, det är klart, men då hade jag inte kunnat blogga fritt om det, och det skulle vara så jobbigt att jag inte uthärdade tanken på det i mer än några timmar. Sedan tog jag med spelet till Mario.

På hans inrådan var jag faktiskt på vippen att mejla och fråga något jag vet inte exakt vad, men såg då på rismellanmålets webbplats att alla spel ändå var slut redan, så även om mitt kuvert skulle hittas eller om jag skulle hinna samla ihop till en omgång till så skulle jag inte få det där spelet som lockade mig (ha, den var helt oavsiktlig, jag lovar!) att delta i kampanjen från början. Fast det är klart, ifall det är någon postnisse som har snott mitt spel kan jag ju ha betalningskrav jag inte vet om. Hm.

Äsch, orka. Jag har ju sjuttiofjorton andra företag att skriva till också.