onsdag 23 december 2009

Lite av dagen före dagen

En del av vad jag gjort idag:
  • Försovit mig. Tänka sig att jag lyckades med något sådant! Och jag kan knappast skylla på att mamma och pappa hade lämnat mig ensam över dagen, för de är så övernaturligt tysta på morgnarna att jag tror att de inte ens skulle lyckas störa en om de försökte, så det är alltid lika tyst när man vaknar.
  • Varit och blivit klippt. Tur att jag hann till min klipptid ändå, för det har inte blivit av att jag har besökt en frisör sedan jag gjorde det i Falun förra gången. Och det gick precis lika förvånansvärt snabbt och med lika gott resultat idag.
  • Köpt nötter för pengarna som blev över efter klippningen. Mest för att få en anledning att gå in i mataffären, lyssna på falumål och få stå i kassakö och vara delaktig i julkommersen.
  • Skött hushåll och julförberedelser medan föräldrarna var borta, och ringt mamma för att fråga en sak. Hon trodde att jag var hemtjänsten (fast hon hade bara läst fel på telefonen).
  • Julshoppat med brorsan som dök upp. Så nu har vi nytt trådlöst nätverk så att vi kan gå omkring med våra datorer och chatta med varandra överallt i huset!