onsdag 23 december 2009

Färger i Falun

Ute var det några minusgrader, men det märktes knappt nu när jag känt av lite kyla i Göteborg i några dagar. Så när jag varit hos frisören tog jag först en runda och gick sedan hem och hämtade kameran för att ta ytterligare en sväng. Det slutade med att jag var ute hela förmiddagen.

Det är underbart att kunna resa hembort, att åka bort men ändå hitta överallt, kunna se vad som är nytt, känna sig som ett med platsen. Jag njöt av att gå på riktigt vita vintervägar, där bilarna knappt hörs, och av att känna snön lukta just som den ska göra (och kom nu inte och säg att snö inte ska ha någon lukt!).

I allt det vita framträder alla de andra färgerna så tydligt.

En framskottad källardörr.

Det är gott om rönnbär kvar. Fåglarna blir tydligen bortskämda med godare saker.

Alla hus är faluröda. Alla! (Okej, nu ljög jag. Alla hus utom mina föräldrars, menar jag, det som skymtar bakom snöskyffeln här ovan.)

Men bussarna har samma färg som snön. De avslöjas dock av de flygande dalahästarna.