måndag 7 december 2009

Bara nästan närvarande

Det är en sådan där dag jag bara inte förstår mig på. Jag har vilat mest hela helgen och hunnit sova ut lite, men ändå sitter jag och nickar till på ett seminarium som jag verkligen tycker är superintressant. Och jag går omkring som i ett mystiskt töcken, varken ser eller hör omgivningen, men får på något sätt det mesta rätt ändå.

Två gånger lyckades jag komma av buss och spårvagn på rätt hållplats fast jag suttit helt försjunken i annat, i affären jag åkt till speciellt för att köpa tre saker som inte finns i kvartersbutiken höll jag på att glömma två av sakerna, men något fick mig ändå att påminna mig själv om dem. Sedan betalade jag utan att alls reflektera över hur mycket, åkte hem och fortsatte glömma, tappa, klanta, krångla, men utan att något gick sönder, gjorde ont eller blev dumt.

Är jag överhuvudtaget vaken?