lördag 5 december 2009

Ändrade lördagsplaner

Nähej, det var inte att åka tåg som var meningen med den här lördagen för min del. Sjukdom (inte min) ändrade i sista stund planerna på kalasande i Tranås. Det är inte första gången i världshistorien som något sådant händer och det lär inte bli den sista, men det är klart att det ändå inte gör en helt immun mot en viss känsla av besvikelse.

När jag sitter med nytvättat hår en lördagsmorgon, har packat upp och plockat undan och plötsligt har en oändligt lång dag för mig själv framför mig vet jag inte riktigt vad jag ska göra av den. Det är klart att jag borde ta vara på chansen att ta igen förlorad sömn och inte minst kompensera för pluggtid som gått åt till reseförberedelser, fast av någon outgrundlig anledning är jag inte riktigt upplagd för det.

Men det är verkligen inte mig det är synd om. Det är inte jag som är sjuk, och det kunde ju ha blivit mycket besvärligare än det nu blev. Och jag kan ju alltid sätta mig framför tv:n och se svenskarna klanta till det i skidskytte och skidsprint eller något.

Mina tankar går förstås till kalasfolket och, inte minst, sjuklingen. Under tiden ligger ett par paket overksamma och ouppskattade hos mig. Jag lägger upp en bild på dem så kanske de kan få vara till någon liten glädje i alla fall.