tisdag 17 november 2009

"Standardhöjning" genomförd

På förmiddagen blev så de där vatteninstallationerna avklarade hos mig. Det arbete, i form av diverse byten, uppgraderingar och kontroller, som enligt informationspappret skulle ta runt 20 minuter tog nog snarare 20 sekunder. Visserligen var de två karlar som jobbade parallellt, men jag begriper inte hur de bar sig åt fast jag själv stod bredvid och tittade på.

Sedan fick jag premiärduscha med mitt nya dunderdryga duschmunstycke. Det fräste och morrade och hade sig, och oljudet varierade bara lite beroende på vattentryck och vinkel. Så det mest miljövänliga med det är antagligen att man inte står ut med oväsendet när man duschar och skyndar sig att bli klar.

För övrigt vänjer man sig ju alltid vid dylika förändringar, så jag ska ha tålamod. Fast jag tycker ändå att det var synd på det perfekta duschmunstycke jag hade.