tisdag 24 november 2009

Lockdilemmat

Så hade jag samlat ihop en hög lock igen. Men när jag skulle skicka in dem fick jag en del att fundera över, eftersom den förra omgången fortfarande inte resulterat i någonting annat än ovisshet. Hur skulle jag göra nu?

Antingen kunde ju locken, eller för den delen spelet, ha kommit på avvägar i posthanteringen eller någon annanstans i processen, och i så fall borde jag ju välja det spel jag helst ville ha av de fyra även denna gång för att alls kunna få det. Eller så skulle jag kallt räkna med att mitt spel var på väg, bara det att det tar sin rundliga tid, och i så fall skulle jag förstås kryssa för ett av de andra spelen.

Eller så var de 6000 spelen redan slut när jag skickade in min första omgång lock, och i så fall borde jag inte slösa porto på att skicka in ännu fler. Men hur sannolikt vore det? I så fall vore det väl mer troligt att alltihop var en stor bluff. Och vad skulle ett företag tjäna på ett sådant tilltag? Det finns ju redan nu en risk att deras försäljning kommer att minska efter det här, eftersom jag märker att det börjar bli lite tjatigt att äta, och när jag tänker efter inser jag att det inte kan uteslutas att det har med mellanmålsriset att göra.

Fast jodå, jag skickade in locken ändå. Och har faktiskt ett par till på lager fortfarande. Ifall att liksom.