lördag 24 oktober 2009

Rejält drag

På tal om min bostad så märker jag nu åter att jag bor ute på hörnet av huset. Under sommaren var det för att solen låg på och stekte mig hela förmiddagarna, men nu märks det att jag har yttervägg på att det är kallt i garderoberna. Det känns som riktiga vindsgarderober. Om det inte var för att jag behövde utrymmet till annat skulle jag kunna ha skafferi, eller varför inte vinkällare, i någon av dem. Det vore något i ett studentrum!

Nu blir nog det enda som händer att jag blir än mer noga med att stänga skåpluckor och dörrar. Inte bara för att slippa nattkylan utan också för att saker på sistone har börjar flytta på sig och ramla inne i skåpen medan jag inte alls är i närheten. Det känns något mindre lustigt, men än så länge går det att leva med.

Annars är det väl som vanligt. Grannarna är galna, pizzeriorna fortsätter att dumpa sitt skräp i mitt postfack och utsikten från fönstret ger daglig underhållning.