tisdag 6 oktober 2009

Plus en låda

Jag har inte haft några postpaket att hämta ut sedan jag flyttade, till stor del beroende på att jag inte behövt köpa någon kurslitteratur på ett tag, så inte förrän idag fick jag en anledning att leta reda på mitt närmaste paketutlämningsställe.

Det låg i ett väldigt hemligt rum bakom charkuterierna i en också ganska osynlig kvartersbutik, men när jag väl hittat rätt överraskades jag av att "Posten" hade fått en ganska rymlig lokal på detta ställe och att den faktiskt också var bemannad. Inget ringande i klockor och väntande behövdes.

Tjejen som skulle lämna ut mitt paket fick dock leta ännu längre efter detta än vad jag hade behövt göra för att hitta själva rummet. Hon frågade om jag visste vem avsändaren var. Jag upplyste henne om det och tillade att det nog var ett litet paket eftersom det bara skulle innehålla en bok.

Så hittade hon till slut paketet, som hade hamnat på fel hylla. Men huvudanledningen till att det var så svårt att hitta visade sig vara att det var enormt. Fast det var fortfarande lätt och innehöll bara en bok. Himla smart tänkt av avsändarföretaget.

Nåja, jag fick i alla fall se ännu en av alla de små kvartersbutiker som finns inom promenadavstånd från mig. Och inte minst fick jag ju en stor kartong.