fredag 16 oktober 2009

Jag städar inte idag

Alltså, det är inte alls för att det är fredag som jag hade tänkt städa idag, utan bara för att jag tyckte att det behövdes och att jag skulle råka ha tid nu. Dessutom skulle det passa bra för att vädret är ruggigt och jag gärna stannar inne men ändå vill få röra lite på mig.

Men dammsugaren är bortrest och händerna svider, så jag blir faktiskt nästan tvungen att låta bli. Och det är egentligen skitbra. Jag ska prioritera annat, om det så blir pluggande eller mys och nöjen.

Förresten sammanfaller det med en diskussion jag har följt i vissa bloggkretsar i ett par dagar. Så det kan också vara lite för att markera för mig själv att jag fattar som jag låter bli att städa idag, såväl bokstavligt som i mer överförd betydelse, både hemma och på andra ställen.