lördag 19 september 2009

Helgnöjen

Igår var det Håkan Hellström på Liseberg som var den stora grejen. Jag hade funderingar på att gå dit, eftersom jag imponerades av fenomenet förra året och gärna hade utnyttjat mitt årskort till parken lite mer, men det slutade med att jag var för bekväm av mig och stannade inne och hängde med Mario och Luigi i stället. Förutom att det alltid är rätt att vara med bröderna insåg jag att jag hade fattat rätt beslut när jag idag såg att Håkan Hellström hade fått toppbetyg i GP. Allt annat jag går på där och gillar brukar ju få rätt svala omdömen av recensenterna.

Idag var det minst lika fantastiskt väder som det varit på sistone, men jag ägnade mig varken åt picknick eller promenader i stad eller skog. I stället drog vi till byggvaruhuset som ser ut som en gigantisk karamell i färgglatt omslagspapper. Där behövde vi inte trängas eller stressa, och vi fick med oss allehanda mer eller mindre nödvändiga prylar hem. Själv köpte jag bland annat en blomlåda. Förhoppningsvis får jag anledning att återkomma till dess användning någon gång framöver.

Karamellen - lite klurig att hitta, men för det mesta väl värd besväret.