fredag 18 september 2009

Frihet eller inte? Eller friohet eller ionote?

Jag började dagen lite segt, men bestämde mig för att ta igen det med råge sedan, så därefter har jag varit duktigare än en vanlig fredag egentligen förtjänar.

Mitt i alltihop (jag höll på att städa, vilket kan ha med saken att göra) kom jag på att jag borde ta en titt på det här tangentbordet. Så fick det till slut en rejäl grovstädning.

Sedan var jag naturligtvis vansinnigt spänd på att få veta om det var allt som krävdes. Det såg väldigt lovande ut. Inga extra bokstäver som jag inte själv hade slarvat dit. Det var helt underbart befriande! Jag kände mig omedelbart övertygad om att allt var som det skulle igen, trots att jag innerst inne egentligen vet att det ofta kan vara bra en stund just när jag har slagit på datorn.

Varför gjorde jag inte det här för flera dagar sedan? Jag kunde ju ha sparat så mycket tid i allt mitt övriga skrivande, vilket nu blev söligt på grund av o:na överallt, att jag möjligen till och med hade kunnat blogga lite mer. Framför allt hade jag sluppit känna mig som om jag försökte skriva med en penna i fel hand, uppochner medan jag åkte bil.

Fast en stund senare började de ändå lite halvt omärkligt smyga sig fram igen, ett litet poå, så ett io och ett ionote. Näej!

Jaha, vad kan det vara för fel då då?