onsdag 23 september 2009

Den där veckan

Vad håller jag på med nuförtiden egentligen? Ja, jag vet då inte. Jag får väl skylla på att det är den där veckan den här veckan. Förra året var det nog min mest hektiska vecka på hela året, och speciellt helgen var galet fylld av aktiviteter. Även i år är det mycket som står på programmet, men fullt så tjockt som då är det ändå inte. Jag vågar inte nämna saker i förväg, men hoppas förstås att det blir en del värt att berätta om sedan så att det kan bli lite fart på den här bloggen igen.

Idag var jag i alla fall på stan och skulle få lära mig att shoppa second hand. Jag ansträngde mig rätt duktigt, gick med i en hel timme och tittade, nöp i lustiga jackor, hittade en snygg mörkgrön filtkjol med broderiförsedda fickor, ett par vinröda skor som hade varit helt perfekta om de bara hade varit en storlek större och en sådan där toppluva som folk har hemma i Dalarna och som jag har suktat lite efter ett tag. Ändå var det jag var mest nöjd med när jag klev ut på trottoaren igen att jag inte hade gjort av med en enda krona.

Kanske lägger jag alla mina pengar på böcker i stället. Det är visserligen kläder jag behöver och inte på länge än fler böcker att läsa, men den rationella delen av min hjärna är inte alltid i bruk när det är bokmässevecka.