tisdag 1 september 2009

Björnbär

Brännö verkar vara ett trevligt ställe att bo på för diverse frukter och bär, och vart man än går kan man se färgglada bärbuskar och frukttyngda äppel- och päronträd. Men mest har jag ändå lagt märke till björnbären. Dels förstås för att de finns nästan överallt här, dels för att de för mig står för något riktigt exotiskt (och därmed bidrar till att ytterligare förstärka känslan av en liten extra utlandssemester).

Jag tror att jag bara har träffat på levande björnbär en gång tidigare i mitt liv, och det var rätt många år sedan, så jag blev nu mycket glad och nöjd när jag insåg vad jag hade framför mig. Och de börjar mogna, så jag passar givetvis på att bekanta mig med smaken. Förresten passar jag minst lika mycket på att titta på dem, för jag tycker att de är ena riktigt snygga bär!