torsdag 24 september 2009

Besökshelg

Nästan alla jag känner här i stan får visst besök i helgen. Det är föräldrar och syskon och kompisar och avlägset bekanta. Av någon anledning tycker tydligen många att det passar mycket bra att förära oss barn, syskon, kompisar och avlägsna bekanta just här i Göteborg ett besök just nu i början av hösten. Jag känner på mig att det kommer att vara mycket folk på stan den här helgen.

Så idag städar alla. Ja, "alla". Jag har hört det, sett det diskuteras på Facebook, och förresten också både lånat ut dammsugaren till en person och glatt accepterat ett erbjudande om att få vara städsällskap åt en annan till kvällen. Kanske städar jag till och med lite i mitt eget hem sedan. För i morgon kommer mina föräldrar till stan, precis som så många andra. Det ska bli roligt. Jag ska bara hitta på något intressant vi kan roa oss med, så ska det nog gå fint det här.