tisdag 25 augusti 2009

Inte riktigt som planerat

Ändrade planer. Jag är kvar i stan. Sjukdom kom till Brännö, och eftersom jag ändå fortfarande var hemma kom vi fram till att det var lika bra att jag stannade här tills vidare.

Mig går det ju ingen nöd på. Jag har både mat i kylen och i affären tvärs över gården, jag har haft gott sällskap av Luigi i några timmar och därefter träffade jag på grodan som håller till utanför sidoingången. Ja, och så har jag förstås alltid bloggen att vända mig till när ett oväntat tidsöverskott dyker upp. Fast det blir ju onekligen en del onödigheter skrivna. Men "vi får se hur det blir" stämmer ändå fortfarande rätt bra.

Men det är naturligtvis synd om sjuklingen. Tur att husägarna i alla fall hade lämnat lite korvbröd i frysen och att det finns en katt att värma sig på därute.