tisdag 25 augusti 2009

Det finns där någonstans ändå

En annan anledning till att vara inne i stan idag är att Luigi (naturligtvis bror till Mario, precis som det låter) har kommit hit. Inom kort blir han min granne, vilket inte bara är trevligt som det är, utan också innebär att det börjar bli lite fler studenter i mina annars väldigt vuxna bekantskapskretsar. Det känns fint.

Storasystern i mig har för närvarande tagit över min själ. Det låter måhända lite konstigt, men jag har i själva verket aldrig varit någon vidare bra storasyster "på riktigt". På något sätt vill jag kanske därför få en chans att rätta till de misstag jag begick när min lillebror flyttade till min stad en gång, även om det nu betyder att jag snyltar på någon annans bror och får se till att försöka hålla mig på mattan. Men just idag ska jag ändå uppträda som den hemmastadda göteborgare jag inte är men hyfsat bra kan låtsas vara, och visa Luigi runt lite.

För övrigt vore det väl inte helt fel om jag, ifall jag nu ska försöka kompensera för tidigare brister, ägnade min egen lillebror lite mer omtanke, även om han numera är den som är mest vuxen, ansvarsfull och har det bäst ställt ekonomiskt av oss två. Exempelvis börjar det bli dags att hitta en födelsedagspresent åt honom snart, så här tre månader efter hans födelsedag.