fredag 10 juli 2009

Tänka på hösten

Tydligen är det nu redan det där "mitt i sommaren" som jag brukar tänka mig när jag i april söker kurser till höstterminen. Det vill säga, nu har första antagningsbeskedet till höstens högskoleutbildningar kommit.

Jag hade visst sökt fyra kurser (det gick ju lite snabbt när jag tog itu med det där, så inte kan man komma ihåg sådana detaljer), alla ganska olika men antingen nödvändiga för min examen eller väldigt intressanta. Och som vanligt (äsch, jag skryter inte, det är bara lätt att komma in på den här sortens fristående kurser) blev jag antagen till allihop.

Så nu måste jag välja också! Extra jobbigt blir det då jag egentligen har bestämt att jag inte ska läsa mer än 15 hp per termin nu. Studiemedlet är i det närmaste slut och jag måste faktiskt skaffa mig ett jobb. Och just det, min magisteruppsats är inte klar heller. Ehum.