fredag 12 juni 2009

Old friends

Idag har det varit en riktig regnvädersdag, det vill säga ruskigt väder om man är ute och mysigt om man är inne. Perfekt för såväl spaning efter paraplylik som slött fönstersittande med andra ord!

Jag har dock inte ägnat mig åt något av detta. Däremot något mycket bättre: gymnasieåterträff! Eller något åt det hållet i alla fall. Jag väcktes nämligen av att en gammal vän från gymnasiet ringde i precis lagom god tid för att jag skulle hinna in till stan och träffa honom innan han skulle med tåget hem till Stockholm idag. Då fick jag dessutom återse en annan gammal klasskompis från gymnasiet. Båda hade tjusiga skägg och var lika snälla som förr. Och det var så där kul som det ju är att träffa vänner man inte har sett på åratal men ändå med lätthet pratar om nästan vad som helst med.

Än en gång har jag Facebook att tacka för ett fint möte. Jo, jag har visst redan talat om hur mycket nytta man kan ha av Fejan om man använder den på rätt sätt, men det gör det inte mindre fantastiskt för varje gång något sådant här blir verklighet, tycker jag.