onsdag 17 juni 2009

Midsommaruppladdning

Det är något med mig och tajming. Det händer att den är perfekt, men då beror det oftast på någon annan. När det bara handlar om mig är tajmingen ofta usel. Därför har jag gått och blivit sjuk två dagar före midsommar och dagen före midsommarresan. Jag som nästan aldrig har haft några sommarförkylningar. Och nu har jag ironiskt nog dessutom skött min hälsa exemplariskt de senaste dagarna. Skräp.

Kroppen värker och jag är helt orkeslös. Efter att ha varit ute i tio minuter ligger jag utslagen minst lika länge. Att inte jobba kan ju kännas skönt en sådan här dag, men å andra sidan kan jag inte sjukskriva mig heller. Och det finns ändå en del som måste göras.

I morgon är det meningen att jag ska köra bil och trängas med alla andra på motorvägarna. Men det är då det. När jag har tillbringat ett par timmar på stan idag kommer jag säkert att vara som ny igen.