tisdag 30 juni 2009

Från det ena till det andra stället

Jag fortsätter mina promenader i området och utforskar halvt systematiskt, halvt impulsivt fler delar för varje vecka. Jag vandrar gatorna upp och ner, eller snarare runt, för jag tycker inte om att vända tvärt, svänger där det faller sig lämpligt (där det är sol på trottoaren, ser lockande blommigt ut, inte är någon trafik eller folk som står och hänger, eller vad det nu må vara) och utvidgar lite efterhand mitt promenadterritorium.

Och jag har nu insett att det här området inte alls är särskilt olikt det där jag växte upp hemma i Falun. Husen är lite nyare här och trädgårdarna något mindre, men det är lika lummigt och grönt och fridfullt och välskött och trevligt. Så ja, det vore ju konstigt om jag inte skulle trivas här faktiskt. Jag var kanske lite smått nervös över hur det skulle bli först, just det här hur jag skulle känna för området och så, men sedan jag flyttade har jag inte tänkt mycket på saken, framför allt inte negativt.

Inte tänker jag särskilt ofta på Haga heller. Men jag borde nog ta mig in till centrum och turista lite mer den närmaste tiden. Det har varit lite lite gatsten, parker och statyer på sistone. Och Paddan! Måste vinka åt Paddan!