söndag 7 juni 2009

Följer mitt mönster

Jag har röstat i varje val sedan jag fick rösträtt och såg givetvis till att inte bryta det mönstret idag. Förresten har jag aldrig behövt gå utan sällskap till vallokalen heller, och detta ordnade sig fint även denna gång, så det blev en trevlig liten utflykt av det hela.

Igår när jag kom till Slottsskogen blev jag uppvaktad av alla partier och deras krimskrams. Trots att jag då redan visste hur jag skulle rösta kände jag för ett slag att om jag hittade ett parti som inte delade ut ballonger skulle jag välja det. Visst låter det moraliskt miljötänkande och fint? Fast en del av sanningen är att jag fortfarande inte har kommit över min ballongskräck, så jag riskerar att bli våldsam (i rent självförsvar förstås!) om man attackerar mig med ballonger från alla håll. Det gick nu ändå bra den här gången, och idag vid vallokalen var det lugnt. Inte en ballong fanns i sikte, så jag kunde rösta som jag hade tänkt från början.