onsdag 13 maj 2009

Typ fil för två veckor

Så kom jag ihåg att kolla posten också. Det gör jag faktiskt inte varje dag, för eftersom jag bor "nästan på landet" har jag lådan så jobbigt långt från mitt hem (det vill säga i andra änden av huset) att jag sällan har vägarna förbi där, och då kan det lika gärna vara. Eller egentligen beror det väl främst på att det så sällan kommer någon post.

Hur som helst, jag gjorde rätt i att gå dit idag. Det låg Trisslotter och väntade på mig där! Tillbaka hemma vid skrivbordet fick jag för en sekund för mig att jag hade vunnit hundratusen, men eftersom sådant inte händer blev jag ändå inte särskilt besviken när jag tittade närmare och insåg att det inte var någon vinst alls på lotten. Därefter skrapade jag nästa och vann 50 kronor! Hurra!

Jag sa ju det, att man inte bara får, utan man bör vara glad över det lilla. Då är det också mycket som i själva verket är rätt stort. Tack så mycket.