måndag 18 maj 2009

Nyhittad runda

När jag gav mig ut på långpromenad på eftermiddagen hade jag inga direkta planer eller idéer, så därför blev den spontana upptäcktsfärden lite extra spännande. Visst har jag spanat en del på kartor och tack vare solen hade jag hyfsad koll på väderstrecken, men med tanke på att jag på tillbakavägen varken kände igen gatunamn eller miljöer var jag rätt nöjd med hur fint jag fick ihop rundan på slutet. Varianter på den här turen kan det nog bli fler gånger.

Här är några av de mängder bilder jag fick med mig hem:

Utanför mitt hus kryllade det av snäckor i buskarna efter regnet.

I skogskanten träffade jag en kelig katt som dämpade min kattsaknad en aning.

Och intill helikopterplattan vid Östra sjukhuset satt en hare och väntade.

Jag hittade sedan in på Torpa koloniområde, som till min lycka var olåst och lät mig gå på knastrande grusgångar och njuta av trädgårdsidyll en stund.

På tillbakavägen passerade jag en damm, vilken hjälpte mig att i efterhand orientera mig och inse hur bra vägval jag gjort. Här fanns diverse fåglar, men eftersom inlägget redan liknar en smådjurspark låter jag bli att visa dem också. Liksom ekorren, diverse flygfän och en minienhörning som jag såg.

Och precis överallt doftade det syren!