måndag 4 maj 2009

Ny födelsedag att lägga på minnet

Den enda av mina vänner som har barn fick idag sitt tredje. Och det verkar som om det har gått bra, så då är det bara att glädjas med dem förstås! Grattis!

Ännu mer märkvärdigt känns det hela då jag faktiskt just idag, omkring tiden då den lilla kom till världen, tänkte på dem och undrade när det skulle bli och om jag skulle få veta något. Ja, jag vet att jag skrev att vi är vänner, men det är ändå inte så att jag har gått och tänkt på det här dagarna i ända på sistone, för jag visste inte ens riktigt när det skulle bli dags att börja vänta på allvar.

En annan sak jag gjorde idag var att stå och stirra på dagens datum i almanackan när jag gick upp. Det kändes som om det var någonting med den fjärde maj som jag borde komma ihåg, en födelsedag eller namnsdag eller så, men det fanns inget sådant. Antagligen blandade jag ihop det med den fjärde någon annan månad, tänkte jag, för där finns det ett antal högtidsdagar. Men nu fick jag ju rätt ändå!