torsdag 14 maj 2009

Idioti, Billy och fiskbullar

Som jag anade redan i förväg var det ingen ordning med mig igår kväll heller. I stället för att sova stack jag iväg och byggde en Billybokhylla*. Fast den blev bara nästan färdig, vilket förstås var en grym besvikelse. Dessutom var jag nog tröttare än jag själv förstod, för som vanligt i sådana lägen lyckades jag ställa till det lite extra sedan. Och efter att ha sovit i fem timmar är jag nu trött på riktigt idag, vilket ju är helt enligt mönstret. Att jag aldrig lär mig!

Bara för att åtminstone till synes straffa mig själv lite blir det en sen lunch bestående av några uppvärmda fiskbullar. När jag gick i grundskolan var fiskbullar nästan det hemskaste jag kunde tänka mig, men nu har jag dem alltså i mitt eget kylskåp. Så på den punkten har jag ju utvecklats lite i alla fall. Frågan är bara om det finns något värde i att lära sig gilla just fiskbullar.


*En del av min Billyhistoria finns för övrigt att läsa i tre delar: del 1, del 2 och del 3.