lördag 16 maj 2009

ESC-finalkväll i studentlyan

Plötsligt kom jag på att jag ju kunde koppla tv:n till stereon och faktiskt höra ljudet lite mer ordentligt också. Det kanske i och för sig inte anses vara poängen med att titta på ESC, men jag är nu sådan att jag börjar gilla allt fler av låtarna ju mer jag hör av det hela. Jag har den där schlagergenen, eller om det är en liten hjärnskada, som gör att man kan må bra av sådant här. Att jag i år hejar på alla de nordiska länderna beror alltså inte alls på grannkärlek (även om den finns där), utan på att det finns någonting jag uppskattar med vart och ett av dessa bidrag. Och ett helt gäng till. Just nu kan jag inte ens föreställa mig ett slutresultat som kan göra att jag stänger av tv:n i vredesmod vid midnatt.

Allt man behöver för en lyckad ESC-hemmakväll?