tisdag 26 maj 2009

Bara om alltså

Om jag vore en sådan där kattbloggare som tycks inbilla sig att det kan intressera någon endaste människa att läsa om andras katter, om jag behandlade min katt som ett substitut för barn, så där så att jag gav henne ett människonamn och tillskrev henne mänskliga egenskaper, om jag på fullaste allvar hävdade att jag hade en alldeles särskild relation med min katt och att hon och jag förstod varandra som inga andra, om jag kallade min katt för min fast jag i själva verket lämnat henne i någon annans vård och fast jag samtidigt var noga med att påpeka att en katt aldrig riktigt är någons, om alltså, då skulle jag förstås också fira hennes födelsedag till och med på avstånd och lägga upp någon bild på henne i min blogg.

Usch ja, sådana där kattbloggare alltså.

"Min" katt 2004.