fredag 1 maj 2009

Avbrutet experiment

När jag steg upp på förmiddagen hade jag inte pratat med en människa på över två dygn. Visst, tekniken gör det lätt att "fuska" genom diverse skriftlig kommunikation, men nu började jag så smått undra hur länge jag skulle klara att låta bli att prata med någon alls. Handla behöver jag inte göra än på några dagar, och långhelg och tomt på schemat är det. Det var nästan frestande att stänga av mobilen, bara för att göra något slags experiment eller jaga rekord eller så.

Men jag visste inte hur långt mitt tidigare rekord i så fall var, så det fick vara. Det blev tvärtom dubbla sociala aktiviteter, vilket givetvis gjorde mig gott. Som vanligt pratade jag som om jag inte hade träffat en människa på flera dagar, och den här gången var det ju faktiskt i stort sett sant.