onsdag 1 april 2009

Lite lagom koll på läget

Jag har en miljon listor omkring mig just nu. Det är en aning fler än vanligt. Jag skriver upp saker jag kommer att tänka på på lappar som ligger och dräller på skrivbordet. Sedan för jag över alla spridda noteringar till prydliga listor på datorn. Och nu har jag skrivit ut listorna på papper för att kunna ha dem i fickan och klottra dit fler saker allt eftersom jag kommer på dem.

Fast vad hjälper det när jag i alla fall inte kommer ihåg att jag går till mataffären utan mina tygkassar nästan främst för att få en anledning att köpa papperskassar? Där glömmer jag minsann allt vad planer och tidsscheman heter och får stå i kö en gång till bara för de där kassarnas skull.

Hur som helst hann jag igår klämma in en liten promenad längs älven, dessutom så att jag precis hann sitta i fem minuter på Stenpiren och se danmarksfärjan ge sig iväg. (Check.) Sedan rusade jag vidare för att shoppa loss på Clas Ohlson, men där förvånade jag mig själv med att ändå inte handla så mycket. Jag har fortfarande små rationella ögonblick då och då.

Nu är det dags att åka och kolla om jag kommer att få nyckel till samma adress som jag har angett som ny folkbokföringsadress. Det vore så praktiskt om det stämde ju.