onsdag 8 april 2009

Hela dagars instängt prat

Bloggabstinens! Jag har inte bloggat på flera dagar och mitt huvud håller på att sprängas. Att jag inte har bott ensam tidigare (i korridor räknas inte som "ensam") trodde jag inte skulle märkas så tydligt, med tanke på hur gärna jag ändå stänger in mig och går för mig själv i långa perioder, men när jag träffade folk igår, efter ändå bara två dagar, och babblade som om jag skulle slå något slags rekord i antal uttalade ord på kort tid insåg jag att jag visst inte alls är så van vid att inte få utlopp för mina intryck verbalt.

Men nu! Nu har jag torkat golvet, ställt in dammsugaren på sin nya plats i ett skåp, gardinerna är ordentligt upplagda (de var för långa redan på förra stället de hängde, så hade bara slappot orkat sy lite då hade de säkert varit perfekta här också) och det sista uppackat. Nu ska jag hänga vid datorn hela kvällen.