onsdag 8 april 2009

Flyttsammanfattning

Flytten i lördags gick egentligen nästan in i minsta detalj som planerat. Vädret samarbetade, alla frivilliga dök upp som avtalat och allt bärande på båda ställena gick snabbt och smidigt. Jag kom dock inte ihåg att fota ett endaste dugg på hela dagen, fast jag släpade på kameran överallt. Å andra sidan hade det väl inte varit så värst sympatiskt av mig att springa och ta bilder av folk medan de slet med mina tunga grejer. Så jag bar, jag också.

Vad som dock grämer mig lite är att jag inte fick något bildbevis på att jag nu kört en liten lastbil. Det var också första gången jag körde en automatväxlad bil överhuvudtaget, och jag är ju fortfarande inte så där jättehemma med att köra i Göteborg, så att det gick helt utan problem gjorde mig hemskt stolt över mig själv. Det var nog nästan det största med den dagen ändå.

Sedan sov jag det närmaste dygnet, ungefär. Efter det har jag haft en extra förvrängd dygnsrytm och varit uppe och fixat rummet till två på nätterna. Men som vanligt gick det fort att få det fint när jag väl kom igång. Så nu har jag gjort det till mitt och känner mig skapligt hemma.