onsdag 11 mars 2009

Tegelstenar till nya huset

Allting flimrar förbi så fort nu, så det där med bokrean hade jag lagt väldigt långt bakom mig och glömt alldeles, när jag på eftermiddagen var på väg hem med en tom väska efter att ha lämnat tillbaka ett par lånade kursböcker. Och när jag då passerade ett sådant där utförsäljningsställe där reaböckerna (redan!?) kostade 25 kronor styck, blev jag så glatt överraskad att jag förstås stannade till ett ögonblick.

Egentligen visste jag ju att det inte fanns något att hitta, och det visade sig stämma. Ändå kom jag hem med två tjocka deckare. Jag som är så dålig på att få sådana böcker lästa, hur tänkte jag då? Jaja, de kommer säkert att spela en betydande roll i den kommande flyttpackningen eller något.

Det påminner mig förresten om att det är hög tid att börja samla papperskassar.