tisdag 10 mars 2009

Ständigt dessa oväntade vändningar

Jag knåpade ihop ett inlägg om mars som världens tråkigaste och fulaste månad, hur jag tänkte acceptera att låta bloggen avspegla all denna tristess, stress och brist på finess som kan antas prägla mitt liv just nu (även om det bara är halva sanningen), och borde sedan förstås omedelbart ha publicerat detta meningslösa inlägg när jag nu ändå hade stulit mig till tid att skriva det. Men det fick ligga över natten.

Sådant är alltid avgörande. Sedan dess har det till exempel kommit två mejl. Bara det innebär något så stort som att det för ögonblicket finns exakt 1000 mejl i inkorgen på mitt "vanliga" mejlkonto. Kanske är det så överväldigande att det räcker som nyhet just nu. Jag får återkomma med de oväntade vändningarna när ni har hämtat andan en stund.

Kanske blir alltså inte mars en så händelselös och fulgrå månad som jag hade målat upp för mitt inre. Å andra sidan behöver det ju inte betyda att det leder till ökat bloggande igen. Det är ju den där ständiga balansgången mellan att hålla sig sysselsatt med spännande saker att berätta om och att ha tillräckligt med ledig tid för att skriva om det.