torsdag 19 mars 2009

Hem till snön

Nu har jag faktiskt åkt hem till Dalarna igen! Redan efter bara tre månader!

Det var på ett sätt lite som att åka utomlands idag, så där när man klär sig för en annan årstid än den man lämnar. Därför satt jag och svettades i tjock jacka och vinterkängor i solen på spårvagnen mitt på dagen. När jag väntade på ett något försenat tåg i Hallsberg kunde jag dra upp jackans dragkedja mot den lite kyliga blåsten, och väl framme i Falun på kvällen hade det hunnit bli både mörkt och kallt och riktigt skönt att vara ordentligt klädd.

Och allt gick bra. Tänk att man ska behöva bli förvånad och uppmärksamma det varje gång.

Nu ska jag ha några dagar som förhoppningsvis, likt de där hemvändarfilmerna jag gillar så mycket, är alldeles fullproppade med olika slags aktiviteter, mer eller mindre plötsliga nostalgiöverdoser och ett och annat oväntat möte.