tisdag 31 mars 2009

Flytthjälp

Det här är första gången jag flyttar utan mina föräldrars hjälp, och jag tycker att det passar utmärkt, med tanke på att jag flyttar inom stan och inte heller har så fasligt mycket grejer att köra. Jag är faktiskt vuxen och vill känna att jag klarar mig själv.

Fast så förfärligt duktig tror jag förstås ändå inte att jag är att jag tänker försöka fixa allt helt på egen hand. Men nu råkar det vara så att de flesta av de bästa människor jag känner bor i och omkring Göteborg, och jag tvekar inte att undersöka hur rätt jag har om dem. Jag skäms inte heller för att be om hjälp av mina vänner.

Egentligen har jag inte bett om så mycket än. Det räckte med att börja nämna att jag skulle flytta för att erbjudandena om hjälp skulle trilla in ett efter ett. Jag vet nu att det är sådant som de flesta antagligen säger av bara farten eller ren artighet, och själv skulle jag också säga exakt detsamma, trots att jag för det mesta vet att ingen kommer att utnyttja mina tjänster. Men jag menar det alltid. Detta får mig att hoppas att även mina vänner gör det.

För den här gången tar jag alla erbjudanden på fullaste allvar. Sedan är det bara det där med att det ska passa folk när det väl kommer till kritan också. Själv är jag ju rätt flexibel när det gäller tid, både för att jag har dubbelboende i en månad och för att jag styr min egen tid i betydligt större utsträckning än de flesta jag känner. Till slut insåg jag ändå att det var jag själv som måste bestämma när jag skulle flytta. Så då blir det på lördag. Lika bra att få det gjort.

Jag tänker mig och hoppas att det kan bli rätt kul att flytta med kompisar också, och de jag har pratat med som vet något om sådant påstår att det stämmer. De säger också att det är kul om man är många och bärandet går snabbt, och visst, det är klart att det är bra om ingen (mer än jag) ska behöva bli utsliten. Samtidigt vill jag ju inte att de som ställer upp ska känna att de åker nästan i onödan om alltihop är avklarat för fort och lätt sedan. Jag har ju som sagt inte världens största flyttlass.

Lördag alltså. Jag har visst förvirrat folk lite extra genom att inte i detalj redogöra för turerna, men nu vet ni det i alla fall.