tisdag 10 mars 2009

92,00

Den ena stora nyheten för dagen: Jag har fått mitt livs första mobilräkning!

Jo, det är stort. Jag har ju ändå haft mobil i flera år nu. Med samma abonnemang. Och alltså fram till idag inte betalat ett öre för det.

En delförklaring finns inbakad i det här inlägget.

En annan är att jag råkade hitta en mobiloperatör som var så generös att den hittills måste ha förlorat konstant på att ha mig som kund.

Det har faktiskt oroat mig lite att det aldrig har kommit några fakturor, trots att jag har vetat att jag har haft autogiro och dessutom då och då har undersökt min skuld via mitt konto på nätet. Så det var faktiskt en lättnad när jag till slut fick ett bevis på att jag inte hade tappats bort på något sätt. Minst lika mycket för att jag vill göra rätt för mig som för att jag var lite nervös att det en dag skulle komma en tiotusenkronorsräkning och skratta mig rått i ansiktet. Därför var det alltså en stor lättnad och ett stort ögonblick.

Fast inte en särskilt stor utgift. Jag hade tydligen fortfarande kvar av operatörens enorma generositet att nalla av, så summan att betala är ändå så liten att jag utan problem kan fira att ha fått en faktura.