torsdag 26 februari 2009

Min omgivning på tv igen, typ

Själv tittar jag ju knappt alls på tv, om det inte råkar vara melodifestival eller någon trevlig sport, och det här är inget program jag normalt ens skulle överväga att se. Men nu måste jag i alla fall nämna att dokumentärserien På liv och död börjar på Svt ikväll, bara för att. Ja, för att den där avdelningen har varit en bekant till mig sedan jag flyttade till Göteborg. Och för att organdonation är en viktig fråga, förstås.

Jag meddelade förresten donationsregistret min vilja för flera år sedan. Jag skulle gärna se att alla omkring mig gjorde detsamma, oavsett om de är för eller emot att donera sina organ. Varför låta bli när man har en chans att göra sin inställning känd? Man hjälper ju också sina anhöriga om nu en sådan situation skulle uppstå. Och ja, det är lätt att anmäla sig via nätet numera.