lördag 24 januari 2009

Tar ut både det ena och det andra i förskott

Här börjar jag annars så smått glömma bort allt sådant där som har med vinter att göra igen. Då och då är det lite vitt på taken när jag går upp på morgonen, men hittills har jag klarat mig bra utan vinterskor.

Och trots att jag fortfarande inte direkt har upplevt att det har blivit något ljusare på dagarna börjar jag på allvar tänka på våren. Till och med en sådan grå och plaskig dag som det var idag. Jag tog en helt frivillig regnpromenad, och det var faktiskt riktigt skönt. Inte kallt och ruggigt alls. Jag tycker att det var nyss jag började sörja förlusten av soliga sommarutflyktsdagar gjorda för klänningar och sandaler, men nu är det snart dags för krokus och gröna gräsmattor igen. Sjöfåglarna vet redan om det och jag tror att även småfåglarna börjar snacka om det i buskagen.

Dock, det är bara elva månader kvar till julafton!