onsdag 21 januari 2009

Jag har en plan! Äntligen!

Pusselbitarna börjar slutligen falla på plats. Ja, det tusenbitarspussel jag lade för ett par dagar sedan tog två kvällar, men det här vårterminspusslet har varit oerhört mycket mer krävande på alla sätt.

Att pussla gillar jag ju.

Det blir heltidsstudier ändå, det blir i stort sett enligt den plan jag har haft, och vid det här laget har jag också snart presenterat denna plan i sin helhet här i bloggen, om än i väldigt små bitar åt gången. Det finns dock detaljer kvar att avslöja, åtminstone för somliga, så jag kommer att återkomma i frågan.

Det slog mig förresten att jag inte har haft någon heltidssysselsättning (på papperet) sedan 2004! De senaste två terminerna har jag bara studerat på trekvartsfart (på papperet, och i praktiken väl inte ens det). Så det blir ett lite läskigt steg men absolut i rätt riktning, och jag känner att det just nu också är en precis lagom stor utmaning för min personliga utveckling.

Fast det ska inte få ta kål på min blogg. Det måste väl ändå bli tillfällen till att göra saker som faktiskt är något att skriva om också. Snart hoppas jag.