lördag 3 januari 2009

Hitta tillbaka

Göteborg igen. Än en gång kändes det så där överraskande trevligt att inse att det var min stad jag kom tillbaka till när jag såg Liseberg och allt annat bekant genom bussfönstret, och att ta sig hem genom stan gick liksom utan att jag behövde tänka efter. Men det kändes ändå underligt att redan vara här. Jag hade lika gärna kunnat åka norrut igen. Det är lite förvirrande att ha tre städer som jag nu kan riktigt bra och känner mig hemma i, med tre bostäder som inte är mina egna och som inte är mer än halvhemma.

Före jul längtade jag av någon anledning till januari och vardag, och det är nu precis vad jag har framför mig. Att det antagligen kommer att bli en månad tom på aktiviteter och socialt liv borde jag bara vara glad över, när jag har en tenta att plugga till och en massa annat att fixa. Det är nog till och med väldigt lämpligt om det blir så. Men så svårt det är att komma ihåg hur man gör när man lever vardagsliv! Och så tråkigt det plötsligt låter.

Tur att jag har min ständiga följeslagare, datorn Bella. Till en början får jag väl söka trygghet hos henne, blogga, gosa med min usb-julgran och leka med den nya webbkameran.