måndag 29 december 2008

Julledighetsslapphet

Dags att runda av och packa igen. Och trots allt jag inte gjorde under dagarna hemma var det så mycket annat som inte heller blev av. Som vanligt.

Jag misstänker att det som allra mest gör att det tar emot lite att ge sig av inte är avskedet av den sköna tillvaron här med helpension, perfekt vinterväder och allt det där, utan att jag snart faktiskt måste börja göra saker igen. Jag har inte ens lyckats läsa ut boken jag påbörjade på tåget på vägen upp, och naturligtvis ännu mindre pluggat. Inte för att jag på allvar trodde att jag skulle vara så värst duktig heller, men nog hade det varit trevligt att vara en positiv överraskning för sig själv.

Dock är jag nog inte den som ligger mest illa till framöver. Ikväll har jag nämligen presenterat min mamma för YouTube. Hur ska hon någonsin kunna förlåta mig?